вівторок, 5 жовтня 2010 р.

Автостоп

Мандруйте не лише радісно, а й захоплено, приємно непередбачувано! ;))) Ту єдину "ваду", що нічого не платитимете у вигляді грошових знаків, хто хоче - може покрити тією сумою, якою він вважатиме за потрібне винагородити водія ;)
Тут поданий досвід одного чарівного Сонечка, яке поділилося своїми враженнями. Подаю у власному перекладі:

Кожного разу, коли я сідаю в машину, вони питають мене:
- А тобі не страшно? Я свою сестру (дружину, дочку) так ні за що не відпустив би!
Або так:
- А ось що ти робитимеш, якщо я тебе зараз?...
- А ви спробуйте - відразу дізнаєтесь, - пропоную я і життєрадісно усміхаюся.
За 25 тисяч кілометрів я повторила цю фразу не менше дюжини разів. Пробувати не став жоден.

Що для мене автостоп?

У глибині душі я вважаю себе кимось на зразок жерця Дороги. Коли я виходжу на трасу, моє серце співає. Чи дощ, сніг, ніч, холод - виходячи на трасу, я щаслива. Я скидаю переплетення розв'язок і естакад міської кільцевої дороги як обридлі пута, кидаю жменю монет на дорогу - і немов крила розкриваються за спиною. Для мене траса - це вітер в обличчя, непідробна довіра до світу, ціле море чудес, прекрасних місць і дивних відкриттів. І відчуття щастя, що зашкалює.
Досить часто мені випадає чути твердження ніби: "Автостоп - це дуже небезпечно! Як ти можеш так ризикувати?" Або "Я би хотіла спробувати, але не вмію. Та і взагалі страшнувато це..." Я подумала і вирішила: чому би мені не поділитися своїм чарівним досвідом? Можливо, комусь це допоможе подолати бар'єр страху і нерішучості і відкрити для себе новий світ? Ось що у мене вийшло:

10 правил безпечного автостопу для самотньої дівчини:
  • Правило 1. Довіряй власній інтуїції
Якщо чомусь не хочеться сідати в машину - не сідай. Якщо місце не подобається - не потрібно там стояти, вибери інше. Пам'ятай, що інтуїція - твоя основна дороговказна зірка, куди важливіше стопника і показників на дорозі.
  • Правило 2. Будь упевнена в собі
Що б не відбувалося - не втрачай присутності духу.
Ніхто не зупиняється? Нічого страшного. Зупиниться.
Водій задає каверзні питання, дивиться спідлоба? Відповідай те, що приходить у голову, відкрито питай, у чому справа.
Пам'ятай, що від твого настрою прямо залежить успіх подорожі.
  • Правило 3. Якщо боїшся - придбай ліки від страху
Страх і очікування чого-небудь недоброго - твій найнебезпечніший ворог. Дорога відчуває наші бажання, і виконує як добре, так і погане. Для неї між страхом і бажанням немає ніякої різниці. Тому, якщо ти вважаєш, що у разі чого не зможеш дати відсіч, і тебе це лякає, придумай собі ліки від страху. Наприклад, газовий балончик або электрошокер. У жодному випадку не показуй його і не повідомляй про нього водієві, але тримай так, щоб його можна було миттєво дістати і пустити в хід. 99,9 %, що він тобі ніколи не знадобиться. Але він дасть тобі відчуття упевненості у власній безпеці, а на трасі це по-справжньому важливо.
  • Правило 4. Не залишайся ночувати в машині
Якщо водій, зупиняючись на нічну стоянку, пропонує тобі переночувати в його машині, подумай 10 разів. Ні, я не кажу, що погоджуватися не можна. Я просто не рекомендую цього робити. Людина, яка спить, украй незахищена, про це слід пам'ятати. А машини ловляться і вночі, і при негативній температурі, і на найглухішій трасі. Хоча, повторю ще раз, якщо надійність водія не викликає у тебе сумнівів, а ідея виповзати назовні - викликає, довіряти варто кому? Правильно, інтуїції.
  • Правило 5. Спальник, пінка і намет - запорука твоєї незалежності
Якщо тебе чекає дорога в 600 км або менше - спальник та інше добро тобі не знадобляться. 90 % вірогідність, що ти доїдеш скоріше, ніж за добу.Якщо від 600 до 1000 - можна узяти, можна обійтися.Якщо більше 1000 км, мають сенс спальник і пінка. Намет влітку потрібен тільки на випадок дощу, і його з успіхом замінює натягнутий на кілочки шматок брезенту або прогумованої тканини. У гіршому разі одну ніч можна поспати і під дощем, це не смертельно, якщо потім буде де просушитися. Головне, щоб ідея ночівлі просто неба не викликала у тебе нервового тремтіння.Якщо шлях довший, ніж 3000 км, без намету може стати сумно, якщо тільки ти не маніяк і не задаєшся метою гнати на швидкість, цілі доби без перерви на сон і їжу.Взагалі, маючи з собою спальні обладнання, відчуваєш себе набагато впевненіше. Це щось на зразок запоруки твоєї свободи і незалежності: схочу - поїду вночі, схочу - зупинюся, висплюся і поїду вранці.
  • Правило 6. Вибір місця для ночівлі просто неба
Коли я лягаю спати на трасі, звичайно, я прагну зробити так, щоб ніхто мене за цим заняттям не бачив. Як я вже казала, людина, яка спить, якнайменше захищена. Ясна річ, що ідеальне місце для ночівлі вдається знайти далеко не завжди, особливо весною чи восени, коли в лісі повно води. Мені випадало спати безпосередньо на узбіччі дороги - і ніщо страшне зі мною не сталося.Проте краще все ж таки вибрати для ночівлі який-небудь лісочок неподалік від траси. Або хоча б пару кущів. Так буде спокійніше, і ти краще виспишся.Варто пам'ятати про те, що багаття - річ добра, але воно помітне здалеку. Я не кажу: “Не розводь вогнищ там, де збираєшся спати". Я кажу: “Не роби цього без необхідності і не забувай слухати інтуїцію".Вибираючи укриття на ніч, обов'язково прикинь, як воно виглядатиме вранці. Тому, коли прокидаєшся серед трьох бадилинок полину в чистому полі і за 10 метрів од покинутого заводу, відчуваєш себе досить безглуздо. Чесне слово!
  • Правило 7. Розмовляючи з водієм, залишайся собою
Коли людина бреше або намагається видаватися кимось іншим, це виглядає неприродно і відразу викликає недовіру. Іноді, звичайно, можна і прибрехати, але переборщувати з цим не слід – потім буває соромно і ніяково.Називаючись іншим ім'ям пам'ятай, що на дорозі не рідкісні ситуації, коли вимагають пред'явлення паспорта.Розказуй те, що тобі насправді цікаво, говори те, що вважаєш за правильне. Ти не зобов'язана у всьому погоджуватися з водієм, не зобов'язана вдавати, що тобі цікаво, якщо це не так. Не сподобається - висадить. Але найчастіше наявність власної думки й уміння її обґрунтувати викликають інтерес і пошану.
  • Правило 8. Пам'ятай, що слово - це зброя, а водій - така ж людина, як і ти
Розмова - це не тільки спосіб розважити водія. Розмова - це смислова нитка, що зв'язує події твоєї поїздки в єдиний сюжет.На світі дійсно дуже мало людей, здатних вчинити злочин на дорозі свідомо, сплановано, повністю контролюючи те, що відбувається. І вже точно ніхто не стане нападати на людину, що розказує цікаву історію, яка упевнено аргументує свою думку або задає природні запитання.Отже, якщо ти раптом розумієш, що проігнорувала голос інтуїції і дарма сіла в цю машину - не переставай говорити. Кожний знає, що розмовою можна спровокувати бійку або навіть злочин. Так само розмовою можна захиститися від нападу, це зовсім не складно. Головне - бути упевненою в собі і пам'ятати про те, що водій - у першу чергу людина. Й у нього, як у всіх людей, є тато, мама, улюблені собачка з кішечкою, страх смерті й усе в тому ж дусі.
  • Правило 9. Якщо щось пішло не так, шукай причину в собі
Як вже мовилося, Дорога відгукується на наші бажання. Наша радість і готовність до чудес дарує легку дорогу там, де на налякану і роздратовану людину чекають дійсно серйозні труднощі. В якомусь значенні Дорога - це дзеркало твого внутрішнього світу. Тому, якщо машина не ловиться, на вулиці холодає і починається дрібний дощик, а на правій п'яті раптом відчайдушно заболів старий добрий мозоль, не поспішай лаяти Всесвіт. Зупинися, зайди в придорожню кав’ярню, заглянь усередину себе. Що не так? Чому ти не хочеш виїжджати, чому не віриш у свій успіх? Найчастіше після такої зупинки все налагоджується і далі йде, як по маслу.
  • Правило 10. Довіряй Дорозі
Повір мені: в жодній ситуації Дорога не побажає тобі зла і не нашкодить, якщо тільки ти сама її про це не попросиш.Якщо у тебе вже зараз виникають сумніви в тому, що Дорога схоче тобі допомагати, проведи простий ритуал. Купи 300 г своїх улюблених цукерок і залишай по одній штуці на шляху. Там, де визнаєш потрібним. Хай це буде твоїм подарунком Дорозі - від чистого серця. Після цього ти вже точно заприятелюєш з Дорогою!
Головне, пам'ятай, що Вона - не циган, що продає фарбовану кобилу за півкопи. Схема «я тобі, Дорого, цукерочку, а ти мені – машинку» - в корені не вірна. Дорога просто любить дарувати і приймати подарунки.І ще один маленький ритуал – наприкінці. Зупиняючись на нічліг, домовся з місцем, де збираєшся спати. Особливо, якщо відчуваєш небезпеку. Прислухайся, що б йому хотілося? Можливо, одну з твоїх цукерок? Або нитку з твого одягу? А може бути, ковток чаю? Місце, що вважає тебе своїм бажаним гостем, ні за що не дасть тебе скривдити. Точно так, як і Дорога, впевнена у твоїй довірі до Неї.

Ну що ж, от і все. Інше тобі розкажуть перехрестя, показники, подвійні суцільні і випадкові зустрічні. А ще зірки над нічною трасою і лінія горизонту попереду.
Якщо раптом знадобиться допомога, просто пригадай мене, це обов'язково допоможе.Легкої тобі, щасливої, дороги й успіху в ній!
;)

Для тих, хто прочитав і запалився: гляньте ще й сюди:
http://www.comavto.ru/news/2008/04/19/4268.shtml
http://www.autotour.org/index.html
http://www.msha-club.ru/stories/teoriya-avtostopa/pamyatka-avtostopshika-yamaleev.htm
Приємних мандрів! ;)

Немає коментарів:

Дописати коментар